Maj

Maj
Henryk L. Rogowski

środa, września 19

Uczcie się pilnie

Stanęło na czele kilka kogutów
weszli wysoko na grzędę nie wytarłszy butów.
Ja, mówi jeden - ministrem będę
i zaraz wlazł na górę na grzędę.
Razem my silni wygrać z opozycją w sejmie
wy jeszcze nie wiecie, jak rządzić przyjemnie.
Rzekł kogut stary, choć już siwy
mając władzę, można robić przeróżne dziwy.
I piać inaczej, niż to w zwyczaju
jeździć po świecie, dbając o dobro kraju.
I o dobro swoje moi mili
uczcie się języków obcych, nie traćcie ni chwili.
Wiecie jak głupio wejść na mównicę i nie znać angielskiego?
Nie móc swobodnie mówić nie znając niemieckiego?
Trzeba manewrować, stękać, pobąkiwać
trzeba wtedy myśleć, jak tu wszystkich wykiwać.
Więc od dzisiaj pilnie uczcie się języków
ja natomiast tak zrobię, byście nie mieli wyników.
Bo do każdej księgi Vat dołożę
tak, że nie każdy książkę kupić może.
A nie mając książki, trudna to sprawa
i tu kończy się moja z wami zabawa.
Teraz jeszcze jedno: gdy ja będę rządził
nie ważne co kto pieje, ja będę sądził.
Ile kto ma zarobić w tym kraju.
Takim sposobem, to zabraknie wody w ruczaju -
odezwała się jedna spłoszona kura
i natychmiast spotkała ją bura...



Brak komentarzy: